vineri, 4 martie 2011

Revolta numărul 8 - Iubirea și Iubire

Iubirea și iubire
Prima, iubirea, este un sentiment înălțător, creator, mântuitor.
Pe când Iubire strigat în gura mare pretutindeni prin cartiere a început să fie noul tipar, model, tic verbal, parolă, uniformă a tinerilor mai mici sau mai mari.
Domnule!!! Doamnă!!! Domnișoară!!! Iubiții mei!!!!

Iubito!
Iubitule!
Așa este corect să ne exprimăm, în cel mai rău caz, dacă aghiuță chiar ne scormonește să fim comuni, globalizați! Nu individuali, nu persoane, nu valori unice, ci vom deveni entități efemere!
Dar asta sigur în timp va omorî misterul iubirii, dragostei, credinței!

Iubire este DEPERSONALIZARE este aproape o înjurătură, o înjurătură mascată.
Erau mai frumoase și corecte, de o mie de ori mai binecunoscutele FĂI sau PISI sau FATĂ!!!
Iubire mă macină în suflet fraților.
Te iubesc nu este o declarație de aruncat în vânt, în ghena discuțiilor de la butic când primești restul la bere.
Nu spun Iubire strânge-mă în brațe! Iubire dă-mi farfuria de ciorbă! Iubire ține punga! Iubire uite restul aici! Ce faci iubire?!???
Aloooo!!!!!!!!
flower power de ghetou!
Deschideți-vă urechile și sufletul!
Sunteți fiecare din voi unici, iubitele voastre sunt unice, iubiții voștrii sunt unici!
Nu aduceți un termen de piedestal, de tron, de șoptit noaptea la ureche, de gândit în rugăciune, în glodul cotidian, în tomberonul necredinței, în iluzia pe care o trăiți de mici dumnezei ai clipei!

Haideți să mergem la DEX cum zicea comisarul din Polițist adjectiv:

iubire = sentiment de dragoste pentru o persoană de sex opus; relații de dragoste; amor...


Deci iubire este un sentiment. Cum să transform un sentiment în persoana de lângă mine, străină sau cunoscută?
Culmea, acest termen este folosit în mod special și în relațiile dintre tineri:
Adică:
Iubire, vino la mine! și de fapt am vrut să spun: Iubire tocmai am trecut pe la vecina și am gâdilat-o un pic să nu se plictisească că bărbatul ei este în delegație!
Iubire întârzii un pic la servici, am ședință! și de fapt: Iubire stau să flirtez un pic cu secretara, poate o înghesui în birou la șefu!
Iubire am lucrat din greu azi! adică: Iubire am rupt-o pe aia pe chat și poate mă văd cu ea în pauza de masă mâine să văd dacă am cu cine să te înlocuiesc!
Halal iubire! Halal sentiment!

Ca să vă înveselesc puțin, o întâmplare care mi-a venit acum din memorie despre sentiment. Pe vremuri un țigan lăutar într-o cârciumă de fițe, unde am fost invitat la o zi onomastică, (de unde am plecat consternat că oameni de o anumită valoare au putut sărbătorii astfel aruncând cu banii munciți cu greu în aer, dar nu despre asta este vorba), ei bine, lăutarul a dat dedicația: Pentru Sentiment și prințesa lui fără număr, număr, număr.
Greu mi-am dat seama că Sentiment era o persoană în carne și oase....
Și eu care am crezut că lăutarul era om de cultură și ca și vechii poeți antici binecuvântau muzele, harul, calitățile spirituale, simțămintele înalte, ....!!!

Doamne Ajută!!!






Un comentariu:

  1. 1.) http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2011/03/asa-vor-sa-ne-educe-copiii-acesta-e.html 2.) http://eufrosin.wordpress.com/2011/03/05/multumim-ce-statul-israel-va-detine-toate-datele-noastre-personale/ si 3.) un forum special: http://ortodoxia.it.cx/forum/ Doamne ajuta! Gabi M.

    RăspundețiȘtergere